SOSTENIBILITAT I EFICIÈNCIA – COMISSIÓ VERDA

JUNTS PODEM FER UNA ESCOLA MÉS SOSTENIBLE!

Tenim la missió de fer arribar els valors de sostenibilitat, eficiència i interés pel medi ambient a través d’accions específiques i mitjançnt una estreta col·laboració amb les altres comissions.

L’HORT, EL GRUP CATALÒNIA I ELS ALUMNES: UNA EXPERIÈNCIA D’INTERCANVI

El Grup Catalònia és una entitat que atén a prop de 800 persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament en edat adulta.
Compta amb més de 750 professionals i disposa de serveis al Vallès Occidental i al Maresme. Entre aquests serveis s’inclou l’Institut Torremar amb 85 anys d’història atenent a persones amb necessitats especials.

Aquesta entitat parteix d’un model d’atenció centrat en la persona, obert, inclusiu i actiu. Una de les activitats ocupacionals més importants del Grup Catalònia és la de potenciar el desenvolupament personal d’aquestes persones, fent-los responsables de totes les fases de l’activitat de l’horticultura als horts propis del Grup Catalònia.

En base a aquesta experiència, ara ja fa dos anys, es va iniciar a l’hort de l’escola una activitat d’horticultura i convivència d’aquestes persones amb necessitats especials amb els alumnes de l’Escola Pla de l’Avellà.

Els principals objectius de la iniciativa, gràcies a les jornades de treball conjunt, són:

1. Acostar la població amb discapacitat als alumnes
  2.  Potenciar la normalització
  3. Fomentar el respecte a la diversitat i la tolerància
  4. Gaudir tots plegats d’una experiència enriquidora

Els nois de Grup Catalònia tenen l’oportunitat de poder ensenyar a nens a cultivar un hort i donar-se a conèixer: qui són, com es desenvolupa el seu dia a dia, quines activitats fan, etc…

Durant el curs escolar s’organitzen 4 o 5 trobades en les quals, a partir de l’activitat de l’horticultura, els alumnes de 5é participen juntament amb els nois de Grup Catalònia de les activitats de l’hort, des de que es planta fins que es fa la collita. Al llarg de l’any, a mesura que es van succeint les jornades, es van coneixent i es va creant una relació personal en la qual tots s’ajuden, conviuen i acaben essent bons amics.

Aquesta és una experiència meravellosa i molt enriquidora que fa una mica més especial la nostra escola i que, entre tots, hem de procurar cuidar i mantenir perquè es segueixi realitzant molts anys.

Com ja us podeu imaginar, aquesta iniciativa necessita del voluntariat de totes aquelles mares i pares que s’hi vulguin o puguin involucrar, per tal que l’hort sempre estigui preparat per realitzar-hi les jornades programades per l’escola.

Qui s’hi vulgui afegir pot enviar un correu a: verda.plaavella@gmail.com

T’HI ESPEREM !